Ännu en jobbig natt

Inte fick man sova i natt heller. Inte nog med att barnen är sjuka oc jag har haft en hostandes tjej i sängen hela natten. Så har jag vakat över en sjuk häst också.
Märkte i går kväll när jag tog in hästarna att Noelle verkade så hängig och hade ont i magen. Hon försökte bajja men det kom inte nåt. Jag misstänkte kolik då hon  också gärna ville lägga sig ner. Jag longerade lite och åkte hem en stund och avvaktade. Åkte ner till stallet igen vid halv 11 och då ar hon fortfarande oroligoch hade inte ens rört maten. S jag bestämde mig för att ta ut vetrinären. Det gick ganska fort när hon kom. Tillbaka hemma igen vid 00.30 och då låg som sagt Alice i våran säng och hostade riktitg rejält igen. Jag la mig för att vila en stund för att åka och kolla N igen om någon timme. Men det gick inte att sova brevis en hostandes tjejsom också gnisslar tänder.

Hoppas barnen vill sova middag idag. För det känner jag att jag behöver göra. Återstår och ser hur det blir med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0