Julen över

Jaha nu är julens dagar över. Tur man är ledig ett tag så det blir mer lugna dagar och tid att umgås med familj och vänner. Per ska inte börja jobba förrän den 7/1. Dessa juldagar bara "flög" förbi.

Jag har varit i stallet på morgonen och när jag kom hem så sov fortfarande hela familjen så då passade jag på att sätta mig vid datorn ett tag. Det blir helt upp och ner nu för barnen med sena kvällar och så har dom ändå vaknat tidigt på morgonen men nu kanske dom tar igen det idag! Får hoppas det för dom är så trötta och gnälliga.

På juldagen var min mamma och hennes man här och käkade, men det blev ingen julmat då. Jag hade gjort lite kryddkorvar, kycklingklubbor, pot.gratäng  sallad och bröd.
Barnen fick en damsugare och Vileda skurset med soppborste och skurhink på en vagn. Det hade dom önskat sig och OJ vad dom har lekt och städat. Aldrig har jag väl haft så rent!!!! LER!
Nu kan jag få hjälp med flyttstädningen.
Apropå flytt så började jag packa min första flyttkartong igår. Tyckte att jag lika bra kunde packa ner fin/julporslinet i kartong  i stället för att ställa in det i skåpet igen.
Vi har också börjat rensa lite så ev. ska vi ta en tur till "tippen" idag och slänga lite.

Igår kväll var hela familjen och farmor och farfar i kyrkan på en julkonsert. Min goda vän J skulle sjunga med sin kör "GRACE" och sen sjöng hon lite solo.
Det var jätte mysigt, vilken stämmning med alla vackra julsånger. Man önskar man kunde sjunga!!
Axel tyckte nog det var mindre roligt för han somnade i min famn. Men Alice höll ut och var jätteduktig och satt still och var tyst. Hon gillar verkligen musik och att sjunga. Funderar på om hon ska få börja i barnkören till hösten.

Nu blir det några lugna dagar. Ska plocka och rensa lite, kanske packa lite. Tvätta och bara vara med barnen och leka.
Så blickar vi framåt mot nyårsfirandet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0