Äntligen

Äntligen har vi lyckats få tag på våran mus på vinden.
Vi har ju haft besök på vinden en längre tid som vi uppenbarligen matat med ost, eftersom han jämt lyckats äta upp osten utan att fastna i fällan. Men efter att han ätit på en del julklappar och på min hissgardin så tröttnade jag.
Vi fick råttgift från anticimex. Som dom äter av och sen dör inom någon dag. Men dom kan lägga sig var som helst.
Och det fick jag uppleva idag. För i jullådan mitt bland smällkarameller och kulor låg 2 små möss. Snacka om att jag skrek. Per kom springande och trodde väl att jag slagit mig.
Fy vilka hemsk små djur, kan inte förstå dom som vill ha dom som husdjur.

Kommentarer
Postat av: Loppan

Jag som har haft både ökenråttor och "vanliga" råttor när jag bodde hemma tycker synd om dem när vår katt leker ihjäl dem... de är ju så små och söta... :-)

2008-12-22 @ 21:49:58
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0