Vardagslyx

Efter dagis idag så tog jag och barnen en tur till Tuna Park. Dom är bjudna på 6 års kalas på lördag så vi var tvungna att fixa present. Dom fick välja varsin grej själv. Axel valde en tatueringsmaskin med spiderman och Alice valde några krigsgubbar. Jag hade lovat barnen att vi skulle mysa lite och ta en fika om dom kunde sköta sig. Och det gjorde dom verkligen, så vi tog en fika på "amarant". Alice och axel delade på en "selma" som Alice kallade det. Och jag tog en pärlboll med en cola light. Det var jättemysigt.
Sista tiden har ALice verkligen blivit så stor och det är mycket tankar och funderigar. När vi åkte dit så sa hon
                                             Mamma: Vem ringer man till om vägarna

                                             Jag förstod inte riktigt vad hon menade
                                             Dom som sköter vägarna, jag tycker dom ska ta bort dom här man åker runt i
                                             så vi bara åker rakt, då går det mycket fortare!!
Undra om hon hört mig gnälla över alla rondeller i den här stan eller vad det kommer ifrån!


Alice högsta önskan just nu är att få sova hos morfar. Morfar jobbar rätt mycket så det är ett tag sen eller rättare sagt flera månader sen.


Så idag sa Alice:  Mamma vi måste ringa till morfars jobb och säga att dom ska stänga

                                Det är inte bra att jobba så mycket, man måste vara ledig så man får bra pension!


Dom är allt roliga de små liven men ibland har de inte riktig koll. Tänk om det ändå vore så att man kunde vara ledig och få bra pension!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0