Elaka mamman

Känner mig jätte elak just nu. För jag lät Axel somna utan sin älskade napp. Det var så att först så var den spårlöst borta och han var helt förtvivlad och grät i 1/2 timma. Men sen hittade jag den men då hade han lugnat sig och då fick jag för mig att försöka "spinna" vidare på att han inte skulle få den.
När vi sen skulle lägga oss så grät han i ca: 1 timme till och från och ville inte sova ut "mappen" som han kallar den.
Kom på att vi skulle byta plats från sängen till soffan så det inte skulle bli så definitivt att han skulle sova och kanske tänka på något annat en stund. Och det funkade, han slutade gråta och efter ca: 10 min slocknade han i mammas famn.
Som tur var grät han sig i alla fall inte till sömns!!
Nu får vi se hur natten blir, kan bli jobbigt om han vaknar. Men jag ska försöka att härda ut.

Kommentarer
Postat av: Sonia

Jo det har gått bra faktiskt. Han frågar efter nappen varje kväll, men oftast bara en gång + att han blir jätteledsen just vid läggning. Men oftast brukar en tur i soffan (där han lugnar ner sig) göra susen.

Nu har det snart gått en vecka och ja, jag kan faktiskt tycka att det går riktigt bra! Men det gäller att få bort alla napparna, både hemma o på dagis tror jag.

Lycka till och kram

2009-01-16 @ 12:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0