Barnledig

Nu är vi barnlediga. Mormor tog med sig barnen hem. Dom skulle sova kvar där och baka pepparkakor och lussebullar imorgon.
Vi har käkat kinamat  och druckit lite rödvin. Just nu ligger Per i badet och jag har precis betalt räkningar. Det är alltid lika kul!
Det är så otroligt tyst i huset och nu när man går ner i varv så blir man sömning. Tror jag kommer att somna av tystnaden ganska tidigt. Förstår inte varför det alltid blir så när man äntlgen får chans att umgås och sitta och titta på tv eller film i lugn och ro.


Nej nu är per klar i badet och vi ska sätta oss att slå in paket till barnens adventskalender.

Min man gillar inte riktigt detta. Men det är en tradition som jag vill hålla på. Jag och min bror hade alltid sådan kalender och det är min farmor som sytt dom till barnen.

Så, så får det blir!!!!


KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0